Cz_flag Uk_flag Ru_flag
Decor_left

Co vás v Tutoru čeká?

Jak si vyberu kurz?

Pokud přemýšlíte o studiu jazyka ve specializovaném kurzu, v Tutoru si určitě vyberete ten pravý kurz. Pomůže vám k tomu naše podrobná nabídka na webu, případně odborně vyškolené pracovnice našich klientských center. Podrobnější informace o typech kurzů, které nabízíme, naleznete zde.

Někteří klienti na základě svého předchozího studia znají svoji aktuální jazykovou úroveň, pokud si jí však nejste jistí, doporučujeme vám, abyste si zkusili náš rozřazovací test vyvinutý speciálně pro naše kurzy.

Jak se mám do kurzu přihlásit? Mohu si rezervovat místo v konkrétním kurzu?

Protože se snažíme vyjít vstříc klientům, kteří se chtějí přihlásit do kurzu s dostatečným předstihem, ale ještě například neznají své časové možnosti, je každá přihláška v první fázi pro klienta nezávazná. Díky této nezávazné registraci máte v kurzu automaticky zarezervované místo, a tedy i jistotu, že se kapacita kurzu nezaplní, než se stihnete přihlásit. Rezervace pro vás stává závaznou teprve v okamžiku uhrazení.

Nechceme vás zatěžovat zbytečným „papírováním“, nezávaznou přihlášku proto můžete provést během chvilky přímo na našich webových stránkách pomocí tlačítka „objednat“ nebo na kterémkoli z našich klientských center osobně, telefonicky, e-mailem či prostřednictvím Skype nebo ICQ. Nepotřebujeme k tomu nic jiného než vaše jméno, telefonní číslo a e-mailovou adresu (pro snazší komunikaci v průběhu studia).

Jak mohu kurzy zaplatit?

Po vytvoření rezervace místa v kurzu máte dostatek času na provedení úhrady. Platit je možné buď převodem na základě pokynů k platbě, které od nás obdržíte automaticky e-mailem, nebo hotově, kartou či platebními poukázkami přímo v našich klientských centrech.

Přijímáme platební poukázky od společností Sodexo (Flexi Pass, Fokus Pass, Smart Pass a dárkový pass), Edenred (Academica a Multi) a Cheque Dejeuner (Unišek a Unišek+). Klientům, kterým kurzovné nebo jeho část hradí zaměstnavatel, rádi zprostředkujeme platbu přes kafetérie Sodexo a Edenred nebo přes benefitní systémy Benefity Plus (Benefity Management), Benefity CZ (Benefity a.s.) a HR Guru.

Podrobnější informace o přihlášení a platbě naleznete v obchodních podmínkách platných pro jednotlivé kurzy.

Jak probíhá první hodina?

Před první hodinou vašeho kurzu bude na příslušné pobočce přítomen pověřený zaměstnanec Tutoru, který vás odkáže do správné učebny. Ve většině případů je před první hodinou možnost zakoupit si na pobočce předepsanou učebnici se slevou speciálně pro naše klienty.

Na první hodině se studenti seznamují s lektorem a se svými spolužáky formou rozehřívacích komunikačních aktivit. S jejich pomocí se rozmluvíte, zjistíte, že ostatní studenti jsou na tom s jazykem podobně jako vy a ztratíte případný ostych.

Nemělo by vás překvapit, že už na první hodině začátečnického kurzu na vás lektor bude mluvit především (nebo pouze) v cílovém jazyce. Jedině tak vám cizí jazyk snadno přejde „do krve“ a na konci první hodiny budete odcházet s tím, že rozumíte několika základním frázím a umíte je aktivně použít, aniž byste se doma museli „biflovat“ slovíčka.

Bude mě učit Čech nebo rodilý mluvčí?

Ke každému kurzu je přesně přiřazen buď český, nebo zahraniční lektor nebo se v něm střídá český a rodilý mluvčí, a to podle zaměření a jazykové úrovně. Ale v momentě, kdy si kurz vybíráte, budete vědět, jakého lektora můžete v kurzu očekávat.

Všichni naši lektoři jsou profesionálové a procházejí jak pečlivým výběrem, tak následným důkladným vzdělávacím procesem.

Co si mám představit pod pojmem „interaktivní výuka“?

Především zábavné a poutavé pojetí probírané látky a téměř automatické pochycení a přijetí gramatických struktur, nové slovní zásoby a používaných obratů. Videa a audionahrávky, které bude lektor při výuce pouštět na dataprojektoru, obsahují zejména autentické projevy rodilých mluvčích a zprostředkovávají tak studentům kontakt s reálným jazykem ve všech jeho aktuálních podobách. Na nepřirozené a strojově znějící nahrávky nesmyslných dialogů tak můžete hned zapomenout. Namísto nich budete poslouchat úryvky rozhovorů z médií, ukázky z filmů či seriálů, útržky zpravodajských relací atd. – to vše samozřejmě v cílovém jazyce s důrazem na porozumění těm jazykovým jevům, které jste právě probrali. Jazyk přece studujete proto, abyste ho mohli použít v praxi, proto se ho na praktických situacích a názorných ukázkách budete v Tutoru i učit.

Pokud to učebnice umožňuje, má lektor navíc možnost promítat jednotlivá cvičení a články přímo na tabuli a studenti se tak vždy orientují v tom, co se právě probírá.

Jakou metodou učíte?

Kromě využití interaktivity a jiných technologií ve výuce se naši studenti setkají především s komunikativní metodou. Ta spočívá v kontaktu s cílovým jazykem v co nejrealističtějších situacích a omezuje (či přímo eliminuje) používání českého jazyka. Od první hodiny na vás proto lektor bude mluvit v cizím jazyce a bude vás stavět do situací, v nichž si budete muset poradit s tou jazykovou výbavou, kterou jste dosud na kurzu načerpali. Jedině tak si zvyknete se v cizojazyčném prostředí pohybovat přirozeně a orientovat se i v situacích, kdy nerozumíte úplně každému slovu, ale jste schopni pochytit základní význam.

V kurzech, kde je to přínosné (například zkouškové kurzy), využíváme i praktiky typické pro jiné výukové metody, například překladovou, drilovou apod. Lektor ale vždy vhodně a citlivě metody kombinuje a volí je s rozmyslem tak, aby efekt pro studenta byl co největší a ten tak dosáhl co nejrychlejšího pokroku v jazyce. 

Budu mít dostatek prostoru pro vlastní projev?

Samozřejmě. Ústřední postavou jazykové výuky není lektor, jak se mnozí domnívají, ale student. Lektoři jsou proto učeni omezovat svůj vlastní projev na minimum a dávat prostor především studentům. Lektor vás proto bude vybízet k účasti v diskusích, zapojovat do skupinových nebo párových aktivit, bude vám klást průběžné otázky a motivovat vás k tomu, abyste zužitkovali to, co už jste se naučili. Po celou dobu však váš jazykový projev monitoruje a vhodně vás upozorňuje na některé nedostatky a společně pracujete na jejich odstranění.

Koho mám kontaktovat v případě jakýchkoli připomínek?

Pokud nám chcete sdělit cokoli k osobě lektora, náplni kurzu, stavu učeben a podobně, je vám non-stop k dispozici aplikace Say it! neboli Řekni to!, kde nám můžete anonymně nebo i svým jménem sdělit své dojmy. O vaše názory stojíme, proto jsou tyto zprávy denně distribuovány příslušným zaměstnancům a vy si můžete být jistí, že vždy na svůj podnět dostanete zpětnou vazbu. Více na www.tutor.cz/sayit.

Kromě toho je vám 14 hodin denně k dispozici naše klientské centrum, se kterým můžete konzultovat jakékoli dotazy nebo připomínky.  

Co dělat, když kurz skončí, ale já chci ve studiu jazyka pokračovat?

Systém jazykových kurzů je v Tutoru navržen tak, že každý jazykový kurz má svůj „navazující“ kurz, který je o jednu úroveň (respektive půlúroveň) vyšší a probíhá ve stejných dnech a časech. Náplň tohoto kurzu naváže přesně na to, čím předchozí kurz skončil. Pokud je to alespoň trochu možné, snažíme se v návazném kurzu ponechat i stejného lektora.

Před koncem kurzu nebo těsně po jeho skončení vás tak bude kontaktovat naše klientské centrum s nabídkou možnosti včasné rezervace místa v návazném kurzu, navíc se speciální věrnostní slevou jen pro naše stávající studenty.

Decor_right
Iko_up