Cz_flag Uk_flag Ru_flag
Decor_left

Nové trendy v profesním vzdělávání

Praha, 8.6.2006

Stále více zaměstnanců i zaměstnavatelů si uvědomuje, jaký význam mají kurzy profesního vzdělávání pro osobní a firemní rozvoj. V roce 2006 vzdělávací agentura Tutor zaznamenala tradiční zájem především o všechny typy kurzů manažerského vzdělávání. Novým trendem je rostoucí poptávka po kurzech pro asistentky, výrazně se mění náplň prodejních kurzů a nově se objevuje téma personální marketing.

Oproti loňskému roku se zájem o kurzy pro asistentky více než zdvojnásobil. „Firmy si uvědomují, že je třeba investovat i do asistentských pozic, protože schopná a dobře vyškolená asistentka uspoří vytíženým manažerům čas i námahu,“ říká Vítězslav Bican, produktový manažer z Tutoru. Oblíbené jsou zejména kurzy Manažerské minimum a Time management pro asistentky. Tutor na tento nový trend reaguje přípravou kurzu Profesionální image, kde si asistentky osvojí techniky vytváření patřičného vzhledu a účinné sebeprezentace a zopakují si rovněž zásady etikety na pracovišti.

Dalším trendem v oblasti profesního vzdělávání je změna obsahu prodejních kurzů. Tyto kurzy už nejsou prvotně zaměřeny na nácvik prodejních technik, posunují se spíše směrem ke kompletní péči o zákazníka. „Obchodníci se naučí, jak detailně monitorovat potřeby zákazníka, jak mu vyjít vstříc a nabídnout mu produkt, který potřebuje,“ sděluje V. Bican.

Zcela novým tématem, které se v profesním vzdělávání objevuje, je tzv. personální marketing. Jde v podstatě o součinnost oddělení marketingu a HR, která vede k získání a udržení nejlepších a nejvhodnějších pracovníků, jejich efektivnímu začlenění do pracovního týmu a udržení dobrého jména společnosti při jejich případném odchodu.

 

Decor_right
Iko_up